Actualitat

Com crear el teu negoci digital

negoci digital

Crear un negoci digital és un procés complex que moltes vegades es deixa en segon terme perquè creiem que no ens donarà tant retorn com ho pot fer un negoci físic. Pensar això, moltes vegades pot ser un error. El que veurem en aquesta entrada és com dur el nostre negoci a l’entorn digital sense morir en l’intent.

Producte o servei?

Tant si tenim un producte com un servei que podem aportar al mercat, necessitem ser conscients que cada un d’ells s’ha de treballar de diferent manera.

Si el que tenim és un producte, haurem de saber que, en la majoria dels casos, no necessitarem contactar directament amb el client per demostrar-li si el nostre producte funciona. Aquest futur client estarà familiaritzat en buscar pel seu compte la informació que necessiti. Per tant, el més important en aquest cas serà enfocar-nos en com plantejar l’estratègia de màrqueting per arribar al màxim de clients potencials.

En el cas d’oferir un servei, els punts forts en els que haurem de centrar, seran com contactar amb el client, què l’hi haurem de comunicar, i quina necessitat podrem cobrir.

Necessitem saber si el nostre projecte digital serà viable

A ProDigital sempre sentim les mateixes paraules:

Pla de negoci, estudi de mercat, finançament, inversions, quin nínxol s’ha de treballar… (Aquests conceptes s’han de plasmar sobre el paper i són molt bonics a primera vista però en la majoria de casos, al començar el projecte no es solen dur a terme.)

Per nosaltres sol ser més important tenir sempre els peus a terra i posar abans una sèrie de conceptes sobre la taula:

Estem capacitats per dur a terme el nostre futur projecte? Tenim experiència en el sector? Coneixem el producte o servei que volem vendre? Ens hi podrem dedicar a jornada completa? Quines previsions podrem fer? S’hauran de fer inversions? Si som més d’una persona a l’inici del projecte, què podrà aportar cadascú?

Cal fer-nos aquestes preguntes i contestar-nos-les correctament. Quant tinguem clar si realment estem capacitats, després sí que ens podrem centrar en començar el nostre Pla de negoci.

Quin tipus de web necessitem?

Podrem treballar amb diferents tipus de web, i haurem de triar quina ens pot fer més servei. Si vols saber quins tipus de web hi ha, pots fer un cop d’ull a la següent entrada:

Necessitem treballar el SEO?

Com hem dit en moltes ocasions, el SEO requereix de feina constant, ja sigui mitjançant la creació de nous continguts web o el link building.

Necessitem xarxes?

Les xarxes socials s’han convertit en un canal de venda molt potent. No és necessari tenir presència a totes elles, però sí aquelles on són els nostres clients.

Segons el tipus de negoci que tenim, unes xarxes ens poden aportar molt més que d’altres. Per això és tant important saber quin benefici ens pot dur cada una. Anteriorment ja vam parlar de com triar quina ens pot ajudar més:

Com podem aconseguir els clients?

Si tenim un producte i el podem vendre per internet, ens hem de plantejar com aconseguirem que arribi al nostre públic objectiu. Per aconseguir-ho, ens poden ser de molta utilitat les campanyes de PPC. Per exemple, campanyes a la cerca de Google o en xarxes socials com a Facebook.

Estudi de les mètriques

Una tasca imprescindible després de qualsevol acció és analitzar els resultats obtinguts. Així podrem saber l’abast de les nostres campanyes, com han interactuat els usuaris amb la nostra web i quines mesures hem d’implementar per poder millorar els resultats.

Optimitzar els recursos

L’últim pas serà la implementació de les accions que haurem analitzat. Tant el SEO com el SEM requereixen d’observació per trobar què ens ha funcionat millor.

Passos extra

  • Bona atenció al client
  • Resposta ràpida
  • Oferir més que la competència
  • NO COPIAR! El contingut repetit penalitza a Google
  • Aconseguir ressenyes a la fitxa de Google My Business

Encara no ho tens clar? Vols que t’ajudem a definir la teva nova estratègia?

Comparteix!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Sobre nosaltres

A ProDigital ens dediquem a la programació de webs, màrqueting digital, disseny gràfic i web, xarxes socials i tot el que està relacionat amb aquests sectors.

Instagram

    A punt?

    Explica'ns què necessites

    Serveis

    Contacta amb nosaltres

    Si necessites fer-nos una consulta, no ho dubtis i pregunta'ns sense cap compromís!

    Estem a la teva disposició!